L’hora del pati

diumenge 27 de juliol
24 h
(obertura de portes i bar: 23.30 h)

Marc Salicrú
Trajecte pel trajecte + Interferència 01
+ Sorteig gandula solidària
+ Lolo & Sosaku
 

Marc Salicrú

Breu inici d’aproximació al trajecte pel trajecte, 2022
Videoanimació
17’20’’
Aquesta peça va ser a l’exposició inaugural del M|A|C, a manera d’instal·lació en format d’animació trifàsica i estudi escultòric del personatge que després Marc Salicrú ha convertit en el protagonista de l’espectacle que va oferir l’estiu passat en el marc de la Mercè a la platja de Barcelona.
Aquest vídeo, doncs, podem considerar-lo com la llavor onírica del que després s’ha convertit en la bogeria real que es veurà a continuació.

Interferència 01 (WIP), 2025
Mostra documental de la primera acció de Teatres de Campanya
Vídeo
21’
Interferència 01 és la primera acció del projecte “Teatres de Campanya”, de Marc Salicrú, la creació d’un “concert de ciutat” experimental i caòtic a la platja de Barcelona: naumàquia sonora de sirenes i pirotècnia, brigades municipals, avisos de megafonia, pregons a crits, homenatge floral, ball de gegants i himnes corals… Són cants i melodies d’allò que ens travessa per sota els peus i ens edifica com a engranatge que xoca amb passat, present i futur i que és contemporani i popular, per donar lloc als ciutadans per tornar a aixecar la mirada i reimaginar el seu paisatge diari.
“Teatres de Campanya” és un huracà absurd, irònic, folklòric i festiu que s’introdueix fugaçment a l’espai públic en forma d’interferència escènica visual, sonora i sensorial. L’espectacle va ser ser enregistrat i veurem una primera versió resumida del que va passar aquells dies.
Creació i Direcció: Marc Salicrú. Realització: Àlex Sardà. Producció: Fractal 

A continuació
Lolo & Sosako
Intervenció sonora de Lolo (Buenos Aires, 1977) i Sosaku (Tòquio, 1976). Es van conèixer a Barcelona el 2004 i des d’aleshores actuen com a duo artístic. Al principi les seves col·laboracions eren diverses (pintura, escultura, art de carrer i videoart), però poc després van començar a centrar-se en el món de la música i el so. Van inventar i esculpir els seus primers instruments, però ben aviat construeixen una segona generació d’instruments, en què l’espectador guanya importància i passa a formar part de la mateixa obra, i sovint és convidat a interactuar i formar una mena de simbiosi amb els instruments. Lolo & Sosaku van formar part de l’espectacle de Marc Salicrú
www.loloysosaku.com