Bernat Daviu | Just abans de la mort de la pintura

Instal·lació de Bernat Daviu a la Cúpula del Cementiri dels Caputxins de Mataró.

L’espai interior de la cúpula es converteix en una sala d’espera. Conviccions extremes poden arribar a ser taxatives: la vida sencera pot convertir-se en el temps on esperar la vida eterna. Una sala d’espera, aquesta instal·lació, ofereix les cadires per esperar el torn, unes revistes per distreure l’espera, i el dispositiu que pauta acompassadament els torns.
Bernat Daviu hi deixa un objecte: un telèfon mòbil, com si algú se l’hagués oblidat. Hi sonarà una música acompanyant un vídeo que mostrarà imatges de peces i obres d’art de manera molt ràpida. És el que respondria a aquest fenomen que s’anomena Life Review Experience, en què veus tota la teva vida passar per davant de manera molt ràpida, just abans de morir.
L’artista fa anys que investiga la mort o la fi de la pintura, concepte que d’altra banda la història de l’art ha plantejat freqüentment, i que ha volgut introduir en un espai arquitectònicament i conceptualment predisposat a repensar-ne els termes.

 

Bernat Daviu (1985, Fonteta). Va estudiar Belles Arts a la Central Saint Martins de Londres. Les seves exposicions més recents inclouen la individual Sala d’Espera (Bombon projects, Barcelona 2021) I les col·lectives Ara Mateix: tot està per fer (comissariada per Rosa Lleó i Chus Martinez a Arts Santa Mònica, Barcelona 2020-21) i La pintura: un repte permanent (comissariada per Nimfa Bisbe al Caixa Forum, Barcelona 2019).

Els seus projectes i obres també han estat exposats i presentats a Caixa Forum (Madrid, 2020), Cuchifiritos Gallery (Nova York, 2018), Arts Santa Mònica (Barcelona, 2018), Fundació Arranz-Bravo (L’Hospitalet, 2017), Fundació Joan Miró (Barcelona, 2016), Nau Estruch (Sabadell, 2015), Galeria Balaguer (Barcelona, 2015), Uma certa falta de coerencia (Porto, 2014), Guest Projects (Londres, 2012), Walker Art Gallery (Liverpool, 2012) o la Bienal de Jafre (Jafre, 2009), entre altres.

www.bernatdaviu.com

 

Amb la col·laboració de