Dissabte, 01 octubre 2016
Aquest és el blog del projecte pilot per a la realització d’una exposició d’art contemporani a càrrec dels nens i nenes de 5è de primària de les escoles Angeleta Ferrer i Montserrat Solà de Mataró.
El projecte es planteja com a treball de curs, de caràcter transversal, en què aquests nens i nenes de 5è reben l’encàrrec d’idear una exposició d’art contemporani per a les Sales d’exposicions de Can Palauet.
Ells i elles faran de comissaris, triaran el que ens explicarà l’exposició, coneixeran artistes i triaran peces d’alguns d’ells; aprendran com es fa la producció de l’exposició i la dissenyaran: pensaran l’espai i com disposar les peces que hauran triat; redactaran les cartel·les i els fulls de sala; col·laboraran en el muntatge; documentaran el procés i, finalment, pensaran i executaran el servei educatiu i les activitats complementàries.
Pretenem, doncs, fer conèixer l’art i els llenguatges contemporanis des de dins, amb l’objectiu d’explicar l’exposició amb les paraules d’aquests nens i nenes.
Equip de treball
Concepte i direcció
Gisel Noè (M|A|C)
Producció i coordinació
Gemma Tro (M|A|C)
Curador
Blai Marginedas
Educadora
Cori Mercadé
Escola Angeleta Ferrer
Juanjo Duran (tutor de 5è)
Inma Armeno, Jana Aubà, Hary Alexandri Baicu, Abir Barhihi, Oriol Codony, Jehan El Morabit, Arnau Federico, Hannah Guijarro, Max Llorens, Elena Méndez. Oleguer Mir, Roger Ortiz, Josep Maria Pons, Serena Puyoles, Yiying Qiu, Maya Rodriguez, Izan Samper, Candela Soriano. Arlet Sust. Yaiza Torreblanca, Ona Valls, Coral Vega, Sofia Verge, Daniel Vilaseca i Max Vizuete.
Escola Montserrat Solà
Susana Bacardí (especialista de visual i plàstica)
Joaquima Pomar (tutora de 5è A)
Aitor Abengozar, Núria Alemany, Elsa Banadina, Joel Burguera, Helena Canal, Lluc Castellví, Bernat Colomer, Berta Costa, Saad El kannoua, Iman El Mouden, Ferran García, Sara García, Paula Gual, Oleguer Martí, Tatiana Palanco, Mar Posada, Marc Pratdepàdua, Adrià Puigventós, Lola Pujol, Cèlia Sànchez, Max Sans, Clara Selves, Otger Torricó i Martina Vicedo.
Jordi Centellas (tutor de 5è B)
Duna Abella, Ainara Abolafia, Alejandro Álvarez, Adrià Arcos, Amira Bidi, Edgar Castell, Joel Castillo, Paula Castro, Melissa Cruz, Najlae El Mazmozi, Juli Escarpenter, Blai Guardiola, Mauro Jodar, Nil Murillo, Luana Pereira, Lucía Peña, Eduard Pons, Carla Prat, Gerard Prats, Júlia Roig, Jan Sánchez, Miquela Seras, Hugo Sola, Pau Teixidó i Jordi Vila.
Documentació i vídeos
Albert Poquet
Blog
Estudi Dosgrapas
Col·laboradors
Julia Doz i Helena Fradera (suport en el disseny de l’espai)
Estudi Dosgrapas | Albert Ibanyez, Judit Rigau i Raül Roncero (suport en el disseny gràfic)
MACBA Museu d’Art Contemporani de Barcelona
Deliris
Procés i calendari
El procés s’estableix en 11 sessions que es despleguen des de l’octubre de 2016 fins al maig de 2017. L’exposició s’inaugurarà a les Sales d’exposicions de Can Palauet el divendres dia 10 de març de 2017. Apunteu-vos la data!
Sessió 1 06.10.16. Us convidem a fer una exposició d’art contemporani
Sessió 2 21.10.16. Coneguem artistes
Sessió 3 04.11.16. Treball de camp: anem al MACBA
Sessió 4 18.11.16. Triem els i les artistes
Sessió 5 02.12.16. Triem les obres
Sessió 6 16.12.16. L’artista a l’aula | l’artista al taller
Sessió 7 20.01.17. Com pensem i preparem l’exposició
Sessió 8 03.02.17. Com expliquem l’exposició
Sessió 9 17.02.17. Dissenyem l’exposició
Sessió 10 6 i 7.03.17. Muntatge de l’exposició
Sessió 11 10.03.17. Inaugurem l’exposició
Publicat per Equip
07 juny 2017
Publicat per Equip
19 maig 2017
Publicat per Equip
18 maig 2017
Publicat per Equip
10 març 2017
Un projecte extraordinari del que aprendrem tots!
Amb moltes ganes de veure’l.
; )
Primer us voldria donar les gràcies a tots els organismes, entitats, artistes i escoles per tirar endavant aquest fantàstic projecte, que tant està entusiasmant els nostres fills i que de ben segur recordaran sempre i els ajudarà a estimar i a valorar l’art…
i també us voldria fer una pregunta:
A tots els nens i nenes implicats en el projecte: M’agradaria saber quina part de tot el procés us ha resultat més complicada i la que heu gaudit més… tenint en compte que encara no heu acabat…
Moltes gràcies
M’ha fet molta ilusió
M’ha fet molta ilusió