El 85 % de la matèria

Xavier Arenós (Vila-real, Castelló, 1968. Viu i treballa a Mataró)
www.xavierarenos.com
Llicenciat en Belles Arts per la Universitat Politècnica de València. El seu treball explora experiències utòpiques del passat que van néixer amb la voluntat de transformar la societat. Amb la idea d’activar el seu potencial, reinterpreta o reconstrueix críticament, mitjançant tècniques properes al bricolatge, les restes de dites experiències (documents, arquitectures, o dissenys). Ha exposat de forma individual i col·lectiva en l’àmbit nacional i internacional.

Genealogía de la tribuna Lenin

Xavier Arenós
Genealogia de la Tribuna de Lenin
120 x 120 x 120 cm.
Fusta, pintura, metacrilat, llum, fragment de runa arqueològica del segle V d.C.
2018
Producció del M|A|C

Anna Dot (Vic, 1991)
Graduada en Belles Arts a la Universitat de Barcelona i Màster en Arts Digitals a Eina. Es dedica a la pràctica artística, per mitjà de la qual porta a terme diverses exploracions del llenguatge. Compagina la pràctica artística amb la investigació.
Actualment és estudiant de doctorat al Departament de Traducció, interpretació i llengües aplicades de la Universitat de Vic.

anna dot

Anna Dot
Les transformacions de Gregor Samsa
Àudio i llibre
Torelló, 2015

 

Moosje M. Goosen (Països Baixos, 1980. Viu a Rotterdam)
És escriptora i ha treballat per revistes com Metropolis M i Frieze. També ha escrit assajos i textos de ficció en el context d’exposicions d’art i esdeveniments artístics. Sovint col·labora amb artistes. És membre en investigació/escriptura de la Fundació Uqbar, una plataforma per a la pràctica interdisciplinària iniciada per Irene Kopelman i Mariana Castell Deball. Per Uqbar, treballa en una investigació en curs sobre la història (cultural) dels “missing limbs”.

Gloria Martín Montaño (Alcalá de Guadaira, Sevilla, 1980)
www.gloriamartin.info
Viu i treballa a Sevilla. És llicenciada en Belles Arts, Màster en Art, Idea i Producció i doctoranda al departament de Pintura de la Universitat de Sevilla. La seva obra gira entorn als llenguatges de l’art, la funció del museu i el rol dels objectes, sempre a través de la pintura. El treball pictòric i conceptual de Gloria Martín indaga en l’univers museístic i la sacralització de l’objecte com a vestigi.

Glòria Martín, Or.

Gloria Martín                  Gloria Martín
Tesoro, 2017                       Oro, 2017
Oli sobre tela                    Oli sobre tela
46 x 38 cm                           19 x 24 cm

Mariona Moncunill (Tarragona, 1984)
http://www.marionamoncunill.com/
Actualment viu i treballa a Barcelona. És llicenciada en Belles Arts i màster en Gestió Cultural per la Universitat de Barcelona. Recentment s’ha doctorat al departament de Sociologia de la Universitat Oberta de Catalunya. La seva obra gira al voltant de la convenció i de la construcció discursiva partint de l’anàlisi del context on es desenvolupa i s’inscriu. L’anàlisi li permet extrapolar la construcció de significat i la generació de valor a altres àmbits discursius. Ha exposat de forma col·lectiva a nivell nacional i internacional.

mariona moncunill-detall

Mariona Moncunill
Signs Causing Mental Images Causing Oral Descriptions Causing Mental Images
Vídeo: 18’45 minuts
Helsinki, 2013

Eulàlia Rovira (Barcelona, 1985)
Llicenciada en Belles Arts a la Universitat de Barcelona i postgrau d’Art en Context a la UdK de Berlín. És artista visual i entre altres pràctiques treballa la performance vinculada al text. La seva obra desplega una mirada amb profunditat sobre el món i les coses que ens envolten, de manera que fa fixar-nos en allò que de passada no veiem. Parteix d’una recerca meticulosa i curiosa sobre els materials, les formes i les arquitectures en relació als significats i les paraules que els designen. Ha mostrat el seu treball en exposicions col·lectives o en presentacions performatives a Alemanya, a Anglaterra, a Madrid i a Barcelona en diferents ocasions.

Larisa Sitar (Bucarest,1984)
http://larisasitar.squarespace.com/
Viu i treballa a Bucarest. El 2008 es va graduar al Departament de fotografia i vídeo de la Universitat Nacional de les Arts de Bucarest. El 2010 va obtenir un Màster a la mateixa universitat. El seu treball investiga qüestions d’identitat nacional, la memòria i la nostàlgia fent ús de diferents mitjans de comunicació (fotografia, vídeo, instal·lacions, dibuix, i intervencions en l’espai públic). Ha participat en exposicions a nivell nacional a Romania, i en altres llocs arreu d’Europa com la Biennal de Venècia.

larisa sitar-detall

Larisa Sitar
Untitled (fossilcollection), 2016
50% real, període Eocè, aprox. fa 40 milions d’anys.
50% fals, fets a imitació dels fòssils reals, pols de marbre blanc, ciment, pigments.

Daniel Steegmann Mangrané (Barcelona, 1977)
http://www.danielsteegmann.info/
Viu i treballa a Rio de Janeiro,  Brasil. Potser perquè des de petit volia ser biòleg, la connexió amb el flux sense fi de la vida, amb les seves constants transformacions, continua donant forma al seu llenguatge artístic. La seva pràctica abasta diversos mitjans de comunicació com escultura, instal·lació, vídeo i cinema, i es mou entre formes d’experimentació que exploren la relació entre el llenguatge i el món.
Ha participat en múltiples exposicions arreu del planeta. A més de  la seva pràctica artística, és un dels organitzadors de l’escola experimental Universidade de Verão en Capacete, Rio de Janeiro.

daniel steegman-collage

Daniel Steegmann Mangrané
Kitika’aeté, 2011
collage 17 x1 3,5 cm, paret, projector de diapositives i diapositiva amb impressió làser
 

Aldo Urbano (Palau de Plegamans, 1991)
http://www.aldourbano.com/
Graduat en Belles Arts per la Universitat de Barcelona i la Willem de Kooning Academy (Holanda). El seu treball es centra d’una banda en composicions i imaginacions maquíniques als límits de la percepció, i d’altra banda i com a conseqüència d’això en l’experimentació (pictòrica) aplicada a l’espai. Ha mostrat la seva obra individualment a etHall, a la Galeria Bombon Projects, Barcelona, i també en exposicions col·lectives com la Fundació Arranz Bravo, a Art>30 a la Galeria Trama, o a Wdka, Holanda. Ha participat a la Sandarbh Artist Residency (India, 2014) i ha rebut la Beca de Creació Guasch Coranty 2013-2014.

aldo urbano_cara

Aldo Urbano
Ascens i descens del fals daurat i el cel fals, en deixar enrere la porta corba, 2017
Oli s/ fusta
200 x 70 cm c/u (tres peces)